Download Ett nytt land utanför mitt fönster Books For Free Online

Present Books Conducive To Ett nytt land utanför mitt fönster

Original Title: Ett nytt land utanför mitt fönster
ISBN: 9100573760 (ISBN13: 9789100573768)
Edition Language: Swedish
Download Ett nytt land utanför mitt fönster  Books For Free Online
Ett nytt land utanför mitt fönster Hardcover | Pages: 157 pages
Rating: 3.76 | 322 Users | 28 Reviews

Describe Of Books Ett nytt land utanför mitt fönster

Title:Ett nytt land utanför mitt fönster
Author:Theodor Kallifatides
Book Format:Hardcover
Book Edition:Anniversary Edition
Pages:Pages: 157 pages
Published:March 2nd 2001 by Albert Bonniers Förlag (first published January 1st 2001)
Categories:Nonfiction. European Literature. Swedish Literature. Cultural. Sweden. Autobiography. Memoir

Representaion During Books Ett nytt land utanför mitt fönster

''I början då jag var en främling som skulle erövra främlingskapet kastade jag mig över det nya språket likt en utsvulten hund över en saftig köttbit. Jag åt upp svenskan. Jag fyllde min mun med ord, tuggade dem, svalde dem. Jag tog vissa ord i min mun som praliner. Fors, älv, flod, fjäll, berg, hav, vik, sol, moln, regn, snö, dag, natt. Jag föll platt för den svenska naturens enstavighet.

Som författare har jag aldrig varit friare än i dessa första dikter då skrivandet inte var bundet vid futtigheter som mening, betydelse, avsikt. Men det är bara en gång i livet man kan skriva på det sättet.''

Theodor Kallifatides sammanfattar i denna avklarnade och nakna berättelse främlingens villkor och möjligheter.

Rating Of Books Ett nytt land utanför mitt fönster
Ratings: 3.76 From 322 Users | 28 Reviews

Judgment Of Books Ett nytt land utanför mitt fönster
Todella hyvää pohdintaa maahanmuuttosta, kielestä ja identiteetistä. Itsenäiseksi teokseksi pettymys. Jos tekstit olisivat osa kokoelmaa toimisivat paremmin. Nyt teos jää ihan kesken. Juuri kun pääset alkuun, se loppuu.

Sõõm värsket õhku! Pall, mis koosnes pallidest, mis koosnes pallidest, ning kõik see veeres oma lopergusel teel algusest lõpuni, jättes maha soojust, põnevaid mõtteid, turtsatama panevaid metafoore ning ilusat sõnastust. Kui ma raamatut eile lapsele tutvustasin, siis sõnadega: "Soovitan soojalt! Soovitan sellesse hetke, mil sa tunned, et vajad üht südamlikku intellektuaalset kallistust."

Τι διαμάντι συγγραφέα έχω ανακαλύψει. Καταπληκτικός.

Nii mõnegi mõttega siit raamatust oli mul vägagi kerge nõustuda, sest tunnen ka ise samuti.Pikem arvustus esimesel võimalusel...

Många tänkvärda och fortfarande aktuella (kanske ännu mer) ämnen. Ett par av mina favoritresonemang var de som handlade om det svenska vs den grekiska sättet att älska och hur man ska äga sin minoritet genom självbilden, där han tar upp feministerna som ett exempel. Flera av ämnena hade kunnat fylla en egen bok var för sig, men jag uppskattar att han är kortfattad och använder ett rakt språk.

Raamat kui luule, raamat kui filosoofia. Sisserändamisest, võõras olemisest siin ja seal, koha leidmisest.

Grekland är ett land som det gör ont att älska och det är en sak att dö för Grekland och en annan när Grekland dödar dig.

0 Comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.